APZIŅA: Augstākais apziņas stāvoklis- SAMADHI

Stāvoklis, kurā apziņa ir koncentrēta, dievišķas gaismas apmirdzēta un, kurā nav nekādu vēlmju, šis augstākais stāvoklis tiek saukts par samadhi.

Annapurnopanišada 1.48

Jogs saniedz samadhi caur sajūtu un vēlmju kontroli, koncentrēšanos un askēzi. Samadhī visa mīlestība tiek vērsta uz augstāko būtni; cilvēks ir pilnībā atdevis visu sevi, absorbējies Viņā un bauda Viņas svētlaimi. Samadhi stāvoklī jogam tiek atklātas zināšanas, kas ietvertas vārdos (prānava). 

Nrisinghalapindžopanišada 2.6.4

Nepārtraukta apziņas saplūšana ar brahmanu, augstākās būtnes formu, kurā ižšķīst Es-ība, tiek saukta par sam-pradžnata samadhi. To var sasniegt ilgstoši praktizējot meditāciju.
Muktikopanišada 2.53

Prāts, kas darbojas sensorajā līmenī, ir visu pasaulīgo zināšanu pirmcēlonis. Ja prāts tiek izšķīdināts, vairs nav pasaulīgo zināšanu. Tāpēc nemainīgi un pat visdziļākajā koncetrācijā patur apziņā augstāko būtni.

Adjatmopanišada 26

Samadhi ir stāvoklis, kurā apziņa ir mierīga un, kā gaismekļa liesma bezvējā atrodas tikai koncentrācijas objektā. Tajā koncentrēšanās darbības izjūta un Es-ība ("Es koncentrējos") pakāpeniski pazūd.
Adjatmopanišada 35

Šis visdiļākās koncentrācijas stāvoklis, kurā prāts ir brīvs no nemiera, Es-ības, baudas un sāpēm, un kurā apziņa ir nekustīga kā klints, ir samadhi. Stāvoklis, kurā valda klusums un miers, ir samadhi.
Annapurnopanišada 1.49-50

Apziņas stāvoklis, kurā nav nekādu objektu, nekādu kaislību, nekādas nepatikas, kurā valda vislielākā laime un visaugstākais spēks, ir samadhi.
Mahopanišada 4.62

Kad apziņa sasniedz stāvokli, kurā tā kļūst neduāla, iestājas samadhi.
Amritanadopanišada 16

Samadhi ir stāvoklis, kurā dziļi koncentrēta un uztvert spējīga apziņa savienojas ar augstāko apziņu.

Daršanopanišada 10.1

Samadhi ir tas, kurā Es-apziņa (ekata) saplūst ar augstāko apziņu.

Gandharvatantra 5, p. 26

Tāpat kā sāls kristāls, iemests ūdenī, izšķīst un tie kļūst par vienu veselu, tāpat arī stāvoklis, kurā savienojas "Es" apziņa un augstākā apziņa tiek saukts par samadhi.

Saubhagjalakšmi Upanišada 2.14

Samadhi ir stāvoklis, kurā "Es" apziņa un augstākā apziņa kļūst par vienu veselu. Tajā nav dualitātes, tas ir svētlaimes pārpildīts un savu dabu saglabā tikai augstākā apziņa.
Šanditjopanišada 1.11.1

Samadhi iestājas, kad pazūd koncentrēšanās apziņa

Mandalābrahmanopanišada 1.1.10

Kad apziņa par koncentrēšanos izšķīst visintensīvākajā koncentrācijā, paliek tikai augstākās apziņas būtība.
Annapurnopanišada 1.23

Kad sevī izšķīst arī visdziļākā koncentrēšanās uz visaugstāko brahmani, iestājas nirvikalpa samadhi, kurā vairs nav nekādu slēpto iespaidu un sajūtu.
Annapurnopanišada 4.62